neděle 14. července 2013

Emmy Laybourne - Monument 14

Autor: Emmy Laybourne
Originální název: Monument 14
Počet stran: 296
Rok vydání: 2013 / originál 2012
Žánr: Sci-fi, fantasy, dystopie

Anotace:

Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.

Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel.

Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl.
Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.
V akcí nabitém debutovém románu Emmy Laybourneové se stal supermarket útočištěm pro čtrnáct dětí – šest středoškoláků (oblíbených i neoblíbených), dva osmáky (z nichž jeden je technický génius) a šest malých dětí. Venku zuří jedna katastrofa za druhou, počínaje monstrózním krupobitím a konče použitím chemických zbraní, které svět – jak ho znají – vedou do záhuby.

Mé hodnocení:

Právě jsem dočetla jednu z nejnapínavějších knih, co jsem kdy četla. Nedokázala jsem se odtrhnout od jejích stránek a trvalo mi ani ne jeden den, než sem se pročetla na konec příběhu.

Bylo to úžasné. Kdo by nemiloval malého upovídaného Maxe nebo Odyssea, který toho moc nenapovídal, jelikož uměl víc španělsky než anglicky? Co teprve dvojčátka Caroline a Henry, kteří rádi pomohou s úklidem?

Ale ten konec! To mi nemůžete dělat! Volá to po pokračování, které by mělo být až na podzim!  A tak dlouho ani nevydržím. Měla jsem z knihy divný pocit, pocit, že to se stane. Ne teď, ale jednou určitě. Bylo mi trochu líto, že v obchodním centru Greenway není oddělení postelí, ale i tak si to zařídili pěkně.

Knihu doporučuji všemi deseti, takže pokud někdo váhá, prostě jděte a přečtěte si ji, bude se Vám líbit.

Citace:

"Já vím," řekl jsem. "Maxi, ohledně včerejška. Omlouvám se, že jsem na tebe křičel. Nebylo to ode mě pěkné."
"Včerejšek už není. Já o včerejšku nikdy nepřemýšlím. Kdybych na něj myslel, bylo by mi smutno."

"Vždycky si najdu chvíli, abych mohl odvšivit kamarádku."


2 komentáře:

  1. Monument 14 je naprosto skvělá knížka, pro kterou mám slabost :) Těšila jsem se na něho hodně dlouho a rozhodně mě nezklamal...spíš naopak :)
    A přesně jak píšeš - čekat do podzimu? ohohoho!! to je táák těžké :// už ten druhý díl prostě chci! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako je tu možnost přečíst si amatérský překlad na internetu, ale ochudit se o pocit držet v rukou knihu? Ani omylem! Nemám pravdu? :)

      Btw jsem ráda, že si k nám zavítala :)

      Vymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)