čtvrtek 25. července 2013

Amanda Stevens - Okřídlená duše

Autor: Amanda Stevens
Originální název: The Restorer
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012 / originál 2011
Žánr: Sci-fi, fantasy, detektivka

Anotace:

Amelia Grayová od svých devíti let vídá duchy. Aby se před nimi chránila, úzkostlivě dodržuje pravidla, která jí v dětství vštípil otec. Zvláště jedno z nich však nyní bere ze své. John Devlin, policejní detektiv, Amelii přitahuje více než kterýkoliv jiný muž v jejím životě. A to navzdory tomu, že společně vyšetřují sérii krutých vražd a že s každým soumrakem proplují závojem jeho dva duchové. Tělo mladé dívky, nalezené na hřbitově, který měla Amelia zrestaurovat, je jen prvním článkem v dlouhém řetězci matoucích stop, zapomenutých příběhů a zamlčovaných tajemství. Vodítka obsažená v náhrobní symbolice, jež Amelii zanechává vrah, ji sice dovedou blíž k odhalení pravdy, ale také ke zjištění děsivé úlohy, kterou má v celém případu sehrát ona sama. Žal a zoufalství dokáže k člověku připoutat melancholickou duši, ale i bytost naplněnou děsivou nenávistí… a ta může sahat až za hrob.

Mé hodnocení:

Prvních 100 (možná i víc) stran bylo o ničem, pořád se jen řešilo jak je Devlin úžasný a jeho minulost, ale to že na hřbitově bylo nalezeno tělo se řešilo jen minimálně.
Začátek knihy mi vážně nelezl do hlavy tak rychle, jak bych si přála, ale konec? Ten byl famózní, mám ráda styl detektivek, který v postupném rozuzlování příběhu vytváří více otázek než odpovědí. Do poslední stránky jsem netušila kdo byl vrah a prakticky každého, kromě Amelie, jsem podezřívala. Konec mě ani tak nepřekvapil, ale s vrahem jsem soucítila a bylo mi ho i líto. Však si udělejte obrázek sami.  

Citace:


"Protože mrtví si nejvíc ze všeho přejí být zase  součástí našeho světa. Jsou jako paraziti - vábí je naše energie, živí se naším teplem. Kdyby poznali, že je vidíš, přirostli by k tobě jako plíseň. Nikdy by ses jich nezbavila. A tvůj život by už nikdy nepatřil jen tobě."

Brzo si uvědomím, že toto byl okamžik,před nímž mě varoval papá: okamžik, kdy se dveře pootevírají o trochu víc.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)