sobota 7. září 2013

John Green - Hvězdy nám nepřály

Autor: John Green
Originální název: The Fault in Our Stars
Počet stran: 240
Rok vydání: 2013 / originál 2012
Žánr: román

Anotace:

Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

Mé hodnocení:

Musím své hodnocení sepsat co nejrychleji a jít spát, probudím se do světa bez myšlenek na tuto knihu při
jejímž čtení se mi svíralo srdce. Nedokázala jsem ji přečíst vkuse, i když by to šlo, je moc pěkně napsaná a dobře se čte. Asi padesát stran před koncem knihy, kdy se začala naplňovat ta tíživá skutečnost, která hned na začátku musí být všem jasná, jsem knihu zahrabala co nejhlouběji pod polštář a šla si napustit plnou vanu pěny (s trochou vody), abych uvolnila to napětí, které mě sžíralo od začátku knihy.
Všem je asi jasné jak kniha dopadla, vzhledem k tomu o čem je. Ale i tak mě to celkem překvapilo. Byl by to moc spoiler, takže si to nechám pro sebe.
Knihu všem doporučuji, je napsaná s nadhledem a rozhovory mezi Gusem a Hazel jsem milovala. 
I já s touto knihou zažila svoji malou věčnost…

Citace:

Existence brokolice rozhodně nijak neovlivňuje chuť čokolády.

"...ty jsi tak moc ty, že ti ani nedochází, jak jsi výjimečná."

"Pořád ještě přijímá vodu." Na poušti požehnání, na moři prokletí.


3 komentáře:

  1. Akurát včera som si objednala túto knihu, tak som zvedavá, aká bude :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám na tuto knihu zálusk snad půl roku a pořád nic. Musím to napravit a koupit si ji.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nezapomeňte si k ní pořídit i pořádný balení kapesnícků ;-)
    Fakt to stojí za to. Určitě si ji kup Niky

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)