pondělí 9. září 2013

Percy Jackson - Moře nestvůr

Autor: Rick Riordan
Originální název: Percy Jackson 2 The Sea of Monsters
Počet stran: 304
Rok vydání: 2010 / originál 2006
Žánr: Sci - fi, fantasy

Anotace:

Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku – jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řeckých pověstí, mu teď usiluje o život… Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů – hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu…

Mé hodnocení:

Můj druhý výlet do tábora polokrevných mě moc nenadchnu. Ovšem, kniha byla úžasná, ale něco tomu scházelo. První díl se mi teda líbil víc. Možná je to tím, že zatímco v prvním díle bylo všechno nové, tak v tomto už se to jak když trochu opakovalo. 
Percy nám trošičku zhloupnul, jak jinak si vysvětlit, že ho po tom minulém roce nepřekvapilo když narazili uprostřed lesa na prodejnu s koblihami? Celkově všechno mu tak pomalu docházelo, až mě to vytáčelo. Jasně je mu teprve třináct let, ale i tak… 
Na Percym se mi líbí, že ve svém životě člověka (vlastně i v tom životě poloboha) přitahuje outsidery. Mám ráda, že je nikdo nemá rád, takže já je můžu mít ráda… Chápeme? Měla jsem ráda v prvním díle Grovera a tady jsem si oblíbila Tysona, líbilo se mi jak byl citlivý a vysazený na koníky.
Bohužel můj milovaný Arés měl v tomhle díle jen pár stran což mě mrzelo, ale objevil se tu milý Hermés s Georgem a Marthou, které jsem si hned taky oblíbila.
Jsem zvědavá na jaké nové bytosti, bohy a kdo ví co všechno, se můžu těšit v dalším dílu.

Citace:

Tvrdilo se o něm, že dokáže vyrobit všechno. Dej mu kus kovu a on ti vyrobí meč ostrý jako břitva nebo mechanického bojovníka nebo zpívající fontánu pro babičku do zahrádky. Všechno na co si vzpomeneš.

V mém snu měl na sobě Grover svatební šaty.
Nijak zvlášť mu neslušely. Byly dlouhé a dole na lemu mu zasychalo bláto.

Jasně, potkal jsem už spoustu trapných rodičů, ale Kronos, ďábelský vládce Titánů, který chce zničit západní civilizaci? To není zrovna táta, jakého bys pozval do školy, aby dětem vyprávěl o své práci. 





Kdyby někdo měl zájem, tady najdete hodnocení prvního dílu. :)

2 komentáře:

  1. Percy Jackson patrí k jednej z mojich najobľúbenejších sérií.. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)