čtvrtek 3. října 2013

Veronica Roth - Divergence

Originální název: Divergent
Počet stran: 344
Rok vydání: 2012 / originál 2011
Žánr: Dystopie

Anotace:

Nacházíme se v dystopickém Chicagu, kde je společnost rozdělena do pěti frakcí. Každá frakce se zaměřuje na jednu ctnost – Candor na upřímnost, Abnegation na obětavost, Dauntless na statečnost, Amity na mírumilovnost a Euridite na moudrost. Každý rok v předem určený den si všichni šestnáctiletí musí vybrat, které ze zmíněných ctností zasvětí zbytek svého života. Pro Beatrice tato volba znamená rozhodnutí mezi životem s rodinou a tím, čím je doopravdy. A to, co si vybere, nakonec překvapí i ji samotnou.

Během výcviku, který probíhá ve velmi konkurenčním duchu, si Beatrice zvolí nové jméno (Tris) a snaží se v novém prostředí najít místo, kam patří. A také si nějak utřídit své pocity vůči jednomu na jednu stranu fascinujícímu, ale na druhou stranu velmi nebezpečnému chlapci. Do toho všeho ji tíží jedno velmi zásadní tajemství, které (jak se později ukáže) může zachránit život všem, které miluje... ale také ji zničit.

Mé hodnocení:

Dlouho jsem se téhle knize bránila. Měla jsem z ní pocit, že půjde o další romantiku v dystopickém světě a měla jsem pravdu. Teda ne tak docela.  Sice to bylo trochu romantické, ale tak akčním způsobem, že mi to bralo dech.
Ten postupně se rozvíjející vztah se Škrobem a všemi okolo se mi líbil. Strašně se mi líbily simulace, ať už při vybíraní frakce nebo v zóně strachu. 
Každá scéna byla tak dobře popsaná, že jsem si připadala jako bych to prožívala spolu s Tris. Každý skok z neuvěřitelné výšky (mám stejnou fobii jako Čtyřka), každé zmáčknutí spouště a každý kopanec do žeber od nepřátel, všechno to jsem cítila taky. Možná proto se mi o knize každou noc zdálo, ve snech jsem bloudila Jámou se Čtyřkou a byl to dobrý pocit. 
Mám se vyjadřovat i ke Čtyřkovi? Myslím, že to není potřeba. Jako každá holka jsem se do něj zamilovala. To jak byl zlý a sobecký se mi líbilo. 
S Erica jsem měla husí kůži pokaždé když se objevil na scéně a mám neblahý pocit, že se poprvé objevil když trestal Christinu. Což bylo hrozné, kdo to četl, ví co mám na mysli. Lepší úvod do knihy by mi ho tak nezhnusil.
Teď se vyjádřím k filmu, který by měl do našich kin zavítat 3. dubna 2014. Pořád si nejsem jistá jestli jsem spokojená s výběrem Čtyřky, v traileru se mi líbí, ale na fotkách působí divně, stejně tak Tris, ale pokud budou film hrát dobře, tak co se děje mimo kameru je mi jedno. Můžu vám říct s čím jsem naprosto spokojená. S rolí, kterou si zahraje Kate Winslet, přesně tak jsem si Jeannie představovala. 
Všem, kteří váhají zda si knihu přečíst, či nikoliv vzkazuji: “Neváhej a čti!”

Citace:

Christina protočí panenky. "Jako bys taky nechtěla vědět, čeho se Čtyřka bojí. Je takovej drsňák, že musí mít hrůzu z gumovejch medvídků a romantickýho východu slunce. Jinak nevím, čím by to vykompenzoval."

"Lidi mají tendenci mě podceňovat," namítnu klidně. "Myslí si, že když jsem malá, a navíc holka od Odevzdanejch, tak nemůžu bejt chladnokrevná. Jenže to se pletou."


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)