úterý 31. prosince 2013

Mons Kallentoft - Zimní oběť

Originální název: Midvinterblod
Počet stran: 448
Rok vydání: 2011 / originál 2007
Žánr: detektivka

Anotace:

Mrazivý začátek série.

Panuje nejstudenější zima, jakou kdo pamatuje. Za obzvlášť mrazivé noci je nalezeno tělo obézního muže visící na osamělém stromě uprostřed větrem ošlehané pustiny Östergötlandu. Případem je pověřena mladá kriminální inspektorka Malin Forsová, svobodná matka řešící své osobní problémy. S kolegy z linköpinské policie musí zjistit, kdo je onen muž a jak se jeho tělo ocitlo na stromě. A kdo ho zavraždil. Hledání vraha zavede Malin k nejtemnějším zákoutím lidského srdce.

První díl kriminální série Monse Kallentofta, „nového krále skandinávské detektivky“, se okamžitě po vydání stal bestsellerem. Jen ve Švédsku bylo prodáno více než tři sta tisíc výtisků, kniha zde byla celé tři měsíce nejprodávanějším titulem a dominovala žebříčkům prodejnosti i v ostatních severských zemích. Práva byla prodána již do jedenácti zemí a chystá se filmové zpracování celé série.

Mé hodnocení:

Tak tu sedím v noci u notebooku, v koutku úst mám nezapálenou cigaretu a už se těším, jak si po tom nervy drásajícím finále knihy Zimní oběť, zapálím a celých šest minut budu sedět v chladné noci a dumat nad knihou.

Knihu jsem si chtěla přečíst s prvním sněhem. Bohužel, tak rychle jak napadl zase roztál, dnes a po celý čas, kdy jsem knihu četla, nový bohužel nenapadl. Ale i tak kniha vyvolala děsivě mrazivou atmosféru. 
Trvalo mi se do knihy začíst. Musela jsem si zvyknout na styl psaní a i vyprávění. Po pár dnech se vyšetřovatelce Malin podařilo mě plně pohltit do příběhu. Sice s menší vánoční pauzičkou, ale knihu jsem stihla přečíst ještě letos.
Rozhodně mi kniha přijde taková nová a Malin a její dcera Tove si mě získaly a budu se těšit na druhý díl série, který se jmenuje Letní smrt.

Citace:

Bůh. Jednou jsem to s ním zkoušel, ale co mi mohl nabídnout? Je všude kolem. Lidé bez útěchy se ho dovolávají, jakmile narazí na něco, co pokládají za tmu.

Ať už nás tenhle případ zavede kamkoliv, pomyslí si Malin, vždy tu bude ta zvrácená logika citů. Ta, jež někoho přiměje umučit člověka a pověsit ho za mrazivé noci nahého na strom uprostřed pláně.

Co přiměje lidi, kteří by si navzájem měli být radostí a oporou, aby se k sobě otočili zády? Stali se nepřáteli? Mezi lidmi panují neshody kvůli penězům, lásce, víře, kvůli spoustě různých věcí. Ale v rodině? Když se nedokážeme domluvit ani s těmi nejbližšími, jak pak chceme na světě udržet klid a mír?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)