úterý 3. prosince 2013

Winston Groom - Forrest Gump

Originální název: Forrest Gump
Počet stran: 264
Rok vydání: 1994 / originál 1986
Žánr: Humor, román

Anotace:


S humorem vykreslený obraz Ameriky druhé poloviny 20. století, který je podtextem osobního vyprávění hlavního hrdiny. Forrest Gump možná byl trochu opožděné dítě. Jeho život byl ale neuvěřitelný: dostal se na univerzitu, jako voják do Vietnamu, stal se podnikatelem a milionářem... 

S neodolatelnou bezelstností popisuje svůj život i situace, z nichž vždy vyvázl šťastně. Podle knihy byl natočen film s Tomem Hanksem v hlavní roli.

Mé hodnocení:

Z knihy jsem měla obavy, jelikož film mám ráda, ale to už jsem psala. Forrest Gump pojmenovaný po zakladateli KuKluxKlanu  se svojí mámou, která pořád slzela a oťupávala si oči kapesníkem a pokaždé mu předhazovala, že je idiot a retardovaný až jsem měla pocit, že ho nemá nějak moc ráda, ale nejspíš měla.
Forrest pozná spoustu skvělých lidí, a opičáka Sue, se kterým letěl do vesmíru a skamarádili se. Zažívá spoustu vtipných i smutných situací a se všeho vybruslí, když řekne, že si chce ulevit. Panu prezidentovi ukáže zadek, teda spíš jizvu na něm. Zachrání topícího se Mao Ce Tunga, závodně boxuje, hraje šachy, pinec a umí toho snad milion!
Kniha je napsaná dosti zvláštním stylem, s chybami, bez čárek a uvozovek, ale za chvilku jsem si na to zvykla.
Odchylky od filmu jsou obřích rozměrů, ale kniha je úžasná. Filmovou Jenny jsem neměla ráda, byla moc přelétavá a Forrest byl hlupák, že ji tak miloval, ale v knize byla snesitelná a hodná.
Chyběla mi tam akorát scéna kde Forrest běží kolem světa a potom scéna kde se ho Jenny ptá, zda se bál ve Vietnamu a Forrest odpoví:

“Ano... Vlastně ani nevím, někdy přestalo pršet a vyšli hvězdy, pak to bylo krásný. Stejně krásný jako když slunce zapadalo nad vodou, na hladině byly miliony jiskřiček. I horský jezero bylo hezký, tak čistý Jenny, že to vypadalo jako dvě nebe, jedno na druhým a na poušti když vycházelo sluníčko jsem nepoznal kde končí nebe a začíná zem byla to nádhera.”

Citace:

Co to má znamenat chtěl vědět Seržant vy v tom bojleru něco vaříte?
No přeci večeři já na to a Seržantovi se v obličeji vobjevil takovej překvapenej kukuč kterej v zápětí vystřídalo zděšení jako když člověk jede autem a vidí že ho čeká karambol kterýmu se už nevyhne a pak kotel vybouchnul.

A pak jednoho dnes začalo pršet a lilo bez přestání dva měsíce takže sme si užili déšť na všechny způsoby snad až na ledový mrholení a kroupy protože někdy jen tak bodavě mžilo a někdy zas padal déšť jako provazy a někdy cedilo rovně a jindy šikmo a vobčas se dokonce zdálo že všechna ta voda crčí vzhůru.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)