sobota 8. února 2014

J. K. Rowling - Harry Potter a Tajemná komnata

Série: Harry Potter #2
Originální název: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Počet stran: 288
Rok vydání: 2000 / originál 1998
Žánr: fantasy, dobrodružný

Anotace:

Prázdniny po prvním roce v Bradavicích byly u strýce a tety k nevydržení. Chovali se k Harrymu tak hrozně, že se nemohl dočkat návratu do Školy čar a kouzel. Jenže těsně před odjezdem Harryho varuje podivné stvoření – skřítek Dobby. Když se prý do školy vrátí, stane se katastrofa! A dějí se skutečně hrůzné věci. Kromě toho, že mají nového profesora na obranu proti černé magii, vychloubačného Zlatoslava Lockharta, že na dívčích záchodcích straší ufňukaná Uršula a Ronova sestra Ginny věnuje Harrymu přílišnou pozornost, jakási tajemná síla začne přeměňovat studenty bradavické školy v kámen! Nikdo neví, kde se vzala. Že by v tom měl prsty zlý Malfoy, nebo Hagrid, o jehož tajemné minulosti nikdo nic neví? Nebo dokonce snad samotný Harry ...?

Mé hodnocení:

Druhá cesta do kouzelných Bradavic se protáhla skoro na celý týden, i když je to útlá knížečka. Tajemná komnata mě nebavila tolik jako Kámen mudrců, ale taky měla něco do sebe. 
Těšila jsem se na Zlatoslava, protože ten chlápek si ani neuvědomuje jak moc mi přijde vtipný. Autorka se tak trochu opakovala po prvním dílu, ale já vím, že se to změní. Možná je to tím, že jsem knihu četla hned po Kameni mudrců a proto si teď raději dám Potter-pauzu, abych z toho neblbla. Už tak se mi každou noc zdá, že míchám lektvary a toulám se v zapovězeném lese. Řeknu Vám, že nic příjemného to není. 
Dobby mi lezl na nervy, je to hrozně otravný domácí skřítek, ale neodmyslitelně k Harrymu patří. Přemoct baziliška trvalo jen asi tři strany a to mě štve. Celou knihu se vždy schyluje k nějakému většímu boji, který je pak jedna dvě vyřešen. 
Film si pamatuji docela dobře protože to není tak dlouho co jsem ho viděla a hrozně mě těší jak detailně jsou scény zachovány. To se moc často nestává.

Citace:

"Možná je nemocný!" řekl Ron optimisticky.
"Možná dal výpověď," řekla Harry. "poněvadž zase nedostal místo učitele proti černé magii!"
"Nebo ho možná vyhodili!" rozjařil se Ron. "Všichni ve škole ho přece nenávidí -"
"Nebo možná." ozval se ledový hlas přímo za jejich zády. "čeká na vysvětlení, proč jste vy dva nepřijeli školním vlakem."

Hermiona opatrně otevřela Lektváry nejmocnější a všichni tři se sklonili ke stránkám plným vlhkých skvrn. Teď už jim bylo jasné, proč kniha patří do oddělení s omezeným přístupem. Účinky některých lektvarů byly příliš děsivé, aby o nich vůbec přemýšleli, a doprovázela je hrůzná vyobrazení. Na jednom byl například muž, kterého patrně obrátili naruby, a čarodějka, které z hlavy vyrůstalo několik párů paží.

Harry se chabě usmál. Způsobit pozdvižení na Snapeově hodině lektvarů bylo přibližně stejně bezpečné, jako kdybyste šťouchali do oka spícího draka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)