pondělí 22. září 2014

Darren Shan - Palác prokletých

Série: Sága Lartena Hroozleyho #3
Originální název: Palace Of The Damned
Počet stran: 184
Rok vydání: 2014 / originál 2011
Žánr: fantasy
Nakladatelství: CooBoo

Anotace:

Ještě než do jeho života vstoupila Madame Okta,
Circo Mostruoso
a Darren Shan,
Larten Hroozley byl mladý muž.
Toto je jeho příběh.

Poté, co opustil svého mistra a pobil téměř celou posádku na lodi, Lartena sužuje pocit viny. Život v upířím klanu už ho neláká, proto se rozhodne usadit v Paříži, kde se vydává za člověka. Ve francouzském velkoměstě konečně najde trochu štěstí, a dokonce se tu i zamiluje do lidské ženy. Ale jeho temné tajemství je lidskou rasou vnímáno jako hrozba, a tak je postaven před těžké rozhodnutí: Bude se i nadále skrývat a žít někde na okraji lidské společnosti, nebo zaujme svoje místo v upířím klanu a bude chránit tvory, kteří jsou slabší než on?

Mé hodnocení:

Už po třetí jsem se setkala s mladým Lartenem Hroozleym a bylo to více než příjemné. Hned jak jsem se do knihy začetla, se mi na tváři usadil připitomělý úsměv a nezmizel až do konce knihy. Při čtení knihy jsem měla pocit, jako bych potkávala staré přátele. Lartenův příběh mě rozněžnil. Hlavně proto, že náš mladý upíří generál se zamiloval. Krásná rusovlasá francouzka Alicia by obměkčila ne jedno ledové srdce, ale na scéně se objevil upír ve vyhnanství, Taniš, a vše se změnilo.

Larten se vrátil do upíří hory, potkal spoustu známých tváří a dokonce i čarodějku Evannu. Evanna je prostě úžasná a pokaždé když se v knihách objeví těším se, jakou záhadu zase vypustí z úst. Dostatek prostoru v knize dostal i Vandža. Toho zapáchajícího upíra se zelenými vlasy vážně miluju. Když se v knize objevil i mladičký Kurda, byla jsem spokojená. 

Zatím tenhle díl považuji za nejlepší ze série, i když mě mrzí, že má Sága jen čtyři díly. Lartenův život před Madame Oktou by vystačil na mnohem víc dílů, tahle sága mi přijde moc stručná, ale nestěžuji si i tak se mi líbí a každý Darrenův fanoušek by si Ságu Lartena Hroozleyho měl přečíst. Už se těším jak v listopadu vyjde poslední díl. 

Citace:

Nejvelkolepější skulptura stála uprostřed jeskyně. Byla to dokonalá replika Upíří hory, vytesaná z ledu, dvacet stop vysoká. Lartena bodlo u srdce steskem po domově, což ho překvapilo - vždyť ho z hory nikdo nevyháněl, odešel z vlastního rozhodnutí.

"Tak tady to končí," zašeptal Larten a přemítal, jak dlouho bude padat a jestli dole je led nebo snad žhavá láva. Třeba je tahle trhlina nadpřirozená a na něj zaútočí duchové, kteří ho zachovají při životě, zajmou a budou mučit. V téhle děsivé a záhadné jeskyni bylo snadné věřit čemukoli.

"Kdo jsi?" zajíkl se.
"Jsem oko bouře," odpověděl muž záhadně. "Jsem střed slunce. Stín ve tvé duši." Pro vetší efekt se odmlčel a pak škádlivým tónem dodal: "Ale ty mi můžeš říkat Osmonde."

Pořád sem tam mluvil o odjezdu, ale už uteklo hodně času od doby, kdy to myslel opravdu vážně. V Paříži našel nečekaný mír, a i když si to odmítal připustit, v hloubi duše toužil zůstat s Alicií až do konce jejího relativně krátkého, normálního života.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)