pondělí 2. února 2015

Čteme Darrena Shana


Tak a je to tady, právě zahajuji maraton s knihami Darrena Shana, který jsem nazvala "Čteme Darrena" nebo taky "Čteme Darrena Shana" (pro ty, kteří si potrpí na celé jméno). 

Může se připojit kdokoliv, můžete přečíst klidně jednu knihu a nebo všech třicet, je to jen a jen na vás. Já mám v plánu přečíst poslední díl Ságy Lartena Hroozleyho, pokračovat Ságou o Darrenu Shanovi, u kterého bych chtěla přečíst každý měsíc jednu ze čtyř částí. Koupit si novinku Zom-B a začít sérii. Pokud zbude čas, tak bych chtěla začít trilogii Město. Osvěžit si první díl a postupně navázat ostatními, ale netlačím na sebe. Stihnu kolik stihnu, není to přece soutěž. 

Připravila jsem si pro vás obrázek, který si můžete dát do bočního menu vašeho blogu:


Pokud nemáte blog, tak stačí třeba na facebooku označit fotku hashtagem (#) ctemedarrena.

Pokud se přidáte dole použijte (snad funkční) linkovač. Budu ráda za každého človíčka. Pokud kliknete na "Další informace", dozvíte se více o Darrenových sériích a po kliknutí na názvy knih budete odkázáni na oficiální anotace na stránkách nakladatelství (nebo na databázi knih).



Darren O´Shaughnessy (píšící pod pseudonymem Darren Shan) pochází z Irska, je stejně starý jako můj tatínek (ročník 1972) což mi imponuje. Vždy si představím, jaké by to bylo, kdyby Lartena stvořil táta. Darren je morbidní, v jeho knihách vystupují krvežízniví upíři, vlkodlaci, přehlídka zrůd z Circo Mostruoso, odpuzující démonská monstra, proti nim bojující mágové a kněžky. Pokud máte rádi horory a různé stvůry knihy se vám budou líbit.

Sága Darrena Shana

Tahle sága je moji skutečnou srdcovkou, ráda na ni vzpomínám a jsem ráda, že jsem se dokopala k maratonu a ságu si opět připomenu. Je to smyšlený autobiografický román o mladém upířím pomocníkovi jménem Darren Shan. Knihy jsou napsány a uvedeny jako čtení pro chlapce kolem 13 let věku. Je to k smíchu a ráda na to vždy poukazuji. Jde vidět, že mám srdce mladého chlapce (...ve sklenici na mém stole, jak řekl Stephen King). 

Sága má 12 dílů, které jsou rozděleny na čtyři trilogie:

Upíří krev 
Kdo z vás četl Ságu o Darrenu Shanovi jistě ví, že Larten je jeho učitel. To on je ten, kterému Darren dělá pomocníka. V této čtyřdílné sáze se podíváme jak Larten ke svému upírství přišel a jak dlouhou musel ujít cestu, než se dostal k Circo Mostruoso. V knihách se setkáváme se starými známými, takže i když sága předchází knihy o Darrenu Shanovi, tak doporučuji nejdřív přečíst těch dvanáct dílů. Je příjemné potkat známé postavy o tolik mladší. Hlavně u Vandžu Pochoda mě to potěšilo. Mám toho smraďocha ráda.

       



Sága obsahuje knihy:





Demonata

Pán démonů Lord Lítost je nesmírně brutální stvůra živící se žalem a utrpením, milující šachy. Pokud je umíte, neměl by být problém se dostat z jeho spárů. Má tisíce fámulů, čili pomocníků, z nichž nejoblíbenější je Artérie (démonické dítě se zelenou pletí, plamínky místo očí, místo vlasů má šváby a na rukou spousty malinkých úst s ostrými zuby) a Céva (pes s krokodýlí hlavou a ženskýma rukama). Pokud by jste chtěli i popis kladného hrdinu, tak si knihy přečtěte. Mohla bych tady postavy popisovat až do aleluja.
Série Demonata je více temná, více morbidní, vice nechutná, ale podle mého slabší než předešlé série.

Má deset následujících dílů:


Město

Tuhle trilogii napsal Darren pro dospělé čtenáře. Přiznávám se, že jsem četla jen první díl, ale trilogii jsem půjčovala známému a byl nadšený a on je poměrně náročný čtenář. První díl se mi líbil, nechápu, proč jsem si nepřečetla i ty ostatní, snad to stihnu napravit.





Díly nesou názvy:
(Edit: omlouvám se, ale z nepochopitelného důvodu jsem zaměnila druhý a třetí díl. Díky Ginger jsem si to uvědomila.)











Zom-B

Pro fanoušky Darrena, kteří neumí anglicky, úžasná zpráva. Už 18. února se můžeme těšit na první díl Darrenovi nejnovější série. Ve světě už se potuluje jedenáct dílů, ale nás čeká teprve ten první s názvem stejným jako se jmenuje série (Zom-B). Takže pokud se necítíte na čtení dlouhých sérii, které už mají 12 dílů v CZ, můžete začít touto a připojit se k maratonu.

Snad jsem někoho ze čtenářu na knihy nalákala a pokud se nezúčastníte, tak doufám, že se aspoň pár knih objeví na vašem wishlistu.
Takže pozor! 
Začínáme!


6 komentářů:

  1. Darrena miluju! Určitě se přidám :) sice asi nezvládnu celou Ságu Darrena Shana, i když zbožňuju každou z těch 12 knížek, protože je nevlastním a v knihovně jsou pořád popůjčované (aspoň ostravské děcka ví, co je dobré :D), ale tento rok chci dočíst trilogii Město :) nedávno jsem dočetla Procesí a nemůžu se dočkat Horizontu pekla :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Město bych taky chtěla přečíst, ale až ke konci maratonu a hlavně si potřebuju přečíst první díl znovu. Určitě se přidej. Budu jen ráda :)

      Vymazat
  2. ach joo..ja by som si mal konečne pokúpiť ďalšie časti Demonata (od 3 po poslednú časť :D ) len ma štve, že prvé dve mám slovensky a Slovart ich už ďalej nejde vydávať :( a tak skvelé obálky majú

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda :/ ale rozhodně ty ostatní díly za přečtení stojí :)

      Vymazat
  3. Tak sem se musím přihlásit, i když bych nechtěla :D Alespoň záminka si Darrena přečíst znovu... to se neodmítá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Bez toho aniž bych uspořádala maraton bych se k jeho knihám nedokopala. Nejsem moc zvyklá na re-readingy a celkem se bojím, že se mi to nebude líbit tolik jako před lety...

      Vymazat

Každý komentář potěší. Děkujeme :)